Milyen terjedelmű legyen egy fogalom?
Erre nincs állandó szabály, alapvetően igazából a tartalom és a feldolgozás mélysége dönti el, milyen terjedelem a megfelelő. Egy-két szempontot ugyanakkor érdemes azért figyelembe venni.
A Google mostanság alapvetően a hosszabb, kidolgozottabb tartalmakat kedveli (igaz, ez bármikor megváltozhat). Ezzel szemben áll, hogy minél hosszabb egy fogalom, annál több scrollozást igényel az elolvasása (különösen a mobilos felhasználás esetén). Összegezve azt javasoljuk, hogy nagyjából 300 karakter alatt és 5000 karakter felett ne írjatok fogalmat – de ez csak egy általános javaslat, ha a tartalom úgy kívánja, nyugodtan lehet hosszabb is a tartalom.
Fontos szempont még, hogy egy fogalomtár alapvetően szöveges formátum: képet, videót természetesen szabadon elhelyezhetsz a szövegekben, de fontos figyelned a vizuálisan kellemes szöveg/kép arányra.
Ugyanígy lényegesek a belső linkek: nyilván egy hosszabb szövegben több ilyen belső átlépési lehetőség kínálható, de csak ezért nem javasoljuk a hosszú szövegek használatát.
Amennyiben használni szeretnétek prezentációkban is a fogalmakat, úgy hasznos, ha nagyjából egyforma hosszúságúak a fogalmak. Egyben nem javasolt a 400-500 karakternél hosszabb szöveg: ezek már csak nagyon lekicsinyítve férnének el a rendszer által automatikusan készített prezentációs képen.
Ha nincs prezentációs szándékotok, akkor semmi gond sincs azzal, ha nagyon eltérő hosszúságúak egy fogalomtáron belül a fogalmak – ilyen például a jelen GYIK is –, de azt, hogy a fogalmaknak van-e leadjük (azaz figyelemfelkeltő kiemelt bevezetőjük), már egységesen kell kezelned egy fogalomtáron belül.
Utoljára szerkesztve: 2023. június 14.