Hogyan kezdjünk hozzá az íráshoz?
Jó pár megírt és publikált fogalomtárral a hátunk mögött azt javasolnánk, hogy egy új oldal (fogalomtár, GYIK stb.) elkészítését kezdjétek a fogalomlista összeállításával – ehhez tökéletes egy excel tábla.
Az egyre hosszabbodó lista alapján fogtok tudni csoportokat kijelölni (azaz dossziékat és gyűjteményeket is definiálni). A lista azért is fontos, mert itt tesztelhető, hogy egy tervezett dossziéba vagy gyűjteménybe megfelelő számú fogalom tartozik-e (ne felejtsd el, a csoportosítás egyik lényegi elve, hogy egy fogalom akár több csoportba is tartozhat).
Fontos, hogy sem a csoportosítás, sem a lista nem lesz végleges: az írás folyamán még sokszor fogtok a homlokotokra csapni, hogy épp ezt a nagyon lényeges fogalmat hogy is felejthettük ki. De ez nem gond: mind a lista, mind a csoportosítás, mind a fogalmak tartalma bármikor szabadon módosítható (a már éles, vagy „future” fogalmak listáját pedig bármikor leszedheted majd az ügyféloldaladról.)
Ha nagyjából kész a lista, még pár előzetes döntést hasznos meghoznod, mielőtt nekiálltok fogalmakat írni: milyen terjedelmű fogalmak legyenek, milyen szerkezetben és milyen jellegű címekkel?
Ha külsős szerzővel dolgoznátok, vagy több szerzőtök lenne, mindenképpen javasoljuk, hogy ezeket foglaljátok össze számukra egy szerzői briefbe is.
Utoljára szerkesztve: 2023. június 16.